lördag 6 augusti 2011

Frågor & Svar....





Go Kväll alla söta!

I dag efter jag stängt butiken tog jag vägen förbi Zälls blommor som äntligen öppnat efter att ha haft semester stängt. Jag älskar känslan av lyx att köpa färska blommor! Någon som man borde unna sig oftare. En lite sak för en liten peng som gör iaf mig på så mkt bättre humör!

Bordet ni ser kom ut i butiken idag. Men är redan såld.

Så.. här kommer lite svar på frågor som jag får mail om....

1. Vart hittar du alla dina möbler,samt loppis tips.
Jag åker på auktioner så ofta jag kan och hinner, blocket, bra begagnat, myrorna, tysslinge möbler + att många tar kontakt med oss direkt i butiken! Loppisar finns det inte så många av i Örebro trakten så det blir inte så ofta...
2. Va andvänder du för färg?
Jag andvänder alcros färger i halvblank. Den är toppen + Miljö & svanen märkt!

3. Dom gula dukarna du skrev att du andvände till trappen, vad heter dom & vart köper man dom?
Det sitter ingen lapp på dom men jag tror att dom kallas för microfiberdukar (en gångs) & man köper dom i spec städbutiker.

4. Hur mkt jobbar du?
Svår fråga, men sex dagar i veckan oftast med dubbla pass även söndagar ibland då man ska göra sina inköp. (jag är så tacksam att jag har Lotta så att jag får lite ledigt ibland!!!)

5. Har du några bra tips för dom som går i starta eget tankar?
Jag ska INTE säga att det är mkt jobb som alla andra för det vet ni för hopningsvis redan! Jag vet att jag blev så trött på att höra det helatiden...

MEN man måste naturligtvis räkna med en hel del massa motgångar!! Lika underbart det är att vara sin egen arbetsgivare då man själv bestämmer hur mkt tid & energi man vill lägga ner på saker & ting Kan det även vara jobbigt. Är man sjuk så är det bara att palla sig iväg iaf. Du kan inte bara göra ett "ok" jobb då du måste tänka att - hey, det här är min business jag måste göra ett TOPPEN jobb då det är min inkomst som står på spel.

Dom tyngsta bitarna är lån & hyra, så kan du välja bort nått eller dra ner på det så mkt du kan är det till en stor fördel.

Tid över till nöje & vänner minskar då man inte har lika stor ork + att tiden inte räcker till helt enkelt.

Ha gärna en kompanjon att dela både bördan & glädjen med. På så sätt kan man ha ett annat jobb vid sidan av för att få en stadig inkomst. Att räkna med att kunna ta ut full lön i början är inte att räkna med.

Prata med din sambo är viktigt! Han/hon kommer att ta mkt tunga lyft oxå. Dels att han/hon förstår att du måste jobba mkt. Att det blir mkt prat om jobb & att den kanske får ta större ansvar hemma, rent ekonomiskt och för allt annat som måste göras.

En starta eget kurs är nog aldrig fel! Sj gick jag ingen utan tog det som det kom efterhand. Mammma & pappa är även dom egna företagare & har hjälp & stöttat mig mkt!

TÄNK TÄNK TÄNK!! grubbla vrid & vänd på allt så att du kommer på vad som är just rätt för dig! Vad vill du förmedla hur ska loggan se ut? ju mer du tänker ju mer kommer du på & på så sätt är du mer förberedd på allt.

Våga stå & tro på det du vill!! Det är hundår absolut! Men det är sååååå värt det! Jag lovar!

Lycka till!

Inga kommentarer: