onsdag 6 april 2011

Va Har Hänt Med Vår Trädgård!??

Lite mindre kista. Perfekt som vardagsrumsbord! Vet ni... just här utanför, utanför min trädgård i dungen så tror jag att varje liten fågel sitter & sjunger för mig! Igår va helt makalöst, alla sorts kvitter du kan tänka dig! har aldrig hört så många samtidigt förr... UNDERBART! Jag har fått massa lust att skapa en fin trädgård i sommar, normalt kan jag inte ett skvatt & planterar endast i krukor, MED nu är det så att våra hyresgäster innan här totalt skitit i vårna lilla trädgård, villket känns rätt surt för vi hade faktiskt fått till den, ren & snygg & utan underhåll, vita stenar i alla rabatter så att vi skulle slippa rensa. Dom är borta! det ser ut som att dom aldrig klippt gräset, vågar inte ens ta bort vinter "kläderna" av våran mur-grill vi satte in innan vi flytta ut... Grrrr sur blir jag när folk inte är rädda om andras saker! SÅ, när vi iaf måste lägga ner en massa tid i trädgården så har jag MASSOR av ny projekt jag vill testa... men sommaren brukar ju gå så fort, så vi får vell se hur det blir med den saken! Kram på er/Lisa i trädgårdsdrömmar!

2 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag blir helt förundrad över fågelsången, flera gånger har jag bara stannat upp för att lyssna på fåglarna...

Tråkigt med trädgården:( Vår trädgård ser inte heller så kul ut. Vi började med fler projekt som vi trodde att vi skull komma längre med, men vintern kom ganska chockartat under hösten. Det blir att ta tag i när det blir lite torrare och varmare.

Önskar dig en fin torsdag!
Kram,
Regina

Tvärslå sa...

Lilla Lisa, jag har ganska gröna fingrar tror jag iaf och hjälper dej gärna i din trädgård för jag har alltid önskat mej en trädgård att påta i, jag har ju bara en liten rabatt nu. Så hojta till bara :)